Walvissen, Mandla en 2-1! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu Walvissen, Mandla en 2-1! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu

Walvissen, Mandla en 2-1!

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is even geleden en er is veel om te vertellen! Ik zal het proberen een beetje kort te houden! Ik zit nu ook heel hard te denken wat ik wel en niet heb geschreven maar ik begin wel gewoon ergens een leuk verhaal..

Afgelopen weekend hebben we namelijk walvissen gezien! Heel erg gaaf! We zijn met tien andere studenten naar Hermanus geweest, DE plek om walvissen te spotten. De studenten met wie we waren komen uit Duitsland, Zweden, Colombia, Frankrijk en er waren wat Nederlanders, echt wel heel leuk dus!
Zaterdag zijn we naar Hermanus gereden langs de zee, een erg mooie route! Nog geen walvissen gespot maar we gingen vol goede moed verder. Bij het huisje aankomen bleek dat er zeven bedden waren in plaats van tien dus die werden nog even geregeld. Maar eerst heeft de huiseigenaar ons naar een baai gebracht waar waarschijnlijk wel walvissen zouden zitten. En dat klopte, heel erg tof! Toen we aankwamen was er al een bezig met springen en die is daarna nog drie keer uit het water gekomen. Naast die ene waren er nog een stuk of vier walvissen, heel gaaf.
Na een poosje zijn we doorgereden naar Hermanus waar het walvissenfestival was. Eerst zijn we een stuk langs de zee gelopen om nog meer wasvissen te zien, weer gelukt en dit keer heb ik ook geprobeerd foto’s te maken.. nou dat lijkt belachelijk saai want het enige wat te zien is is een zwart bolletje en als je geluk hebt twee zwarte bolletjes (een van zijn kop en een van de knobbel in de rug ofzo, denk ik). Dus helaas, jullie moeten het toch echt zelf een keer gaan doen om het echt goed te zien! (:
We hebben een gezellig avond gehad en ook zondag zijn we weer naar Hermanus gegaan, weer wat walvissen gezien (ja, dan wordt het al bijna normaal) en we zijn met zonsondergang door de bergen terug gereden, weer heel erg mooi! Heel bijzonder om te zien hoe mooi de natuur is, ze hebben hier de zee en bergen! (:

Met het project gaat het allemaal goed! We leren onze collega’s steeds beter kennen en het is duidelijk wat onze taak is. Vanuit Respo hebben we als doel meegekregen om een plan op te stellen voor de onafhankelijkheid van Mandla Sport 4 Change (mag van mij dan ook wel een feestdag voor komen, klinkt wel mooi), het plan wordt zo opgesteld dat dit binnen drie jaar bereikt wordt. Deze week is het vakantie dus de activiteiten op de scholen gaan niet door. Wel hebben we een vergadering met het complete Mandla team en donderdag is er een wheelchair basketball clinic in Khayelitsha. Zaterdag hebben we een wheelchair basketball toernooi in het centrum. Alsnog een lekker actief weekje dus!

O en verder was er nog een happening want onze auto heeft schade opgelopen. Ik zal niet het hele verhaal vertellen maar er was een busje bij betrokken dus het stond 1-1. Dit kon ik natuurlijk niet laten gebeuren dus ik heb er maar 2-1 van gemaakt door de achterlamp van het busje mee te nemen.
Nee, het was natuurlijk flink balen dat we schade hadden maar we zijn vandaag langs de verhuurder geweest en die deed net of er elke dag 3 studentes binnen komen met lichte schade op hun auto. Het is allemaal goed gekomen, de verzekering dekt verwijl alles. We hebben nu een andere auto, wat wel een nadeel is. De knipperlichten zitten weer aan de andere kant en we hebben een koppeling die niet meer zo ver omhoog komt. Wij willen onze Hyundai i10, dan maar weer schade rijden voor de volgende wissel…

Ik probeer snel met meer te komen! Liefs