Tranen gelachen bij het verlaten van Schiphol - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu Tranen gelachen bij het verlaten van Schiphol - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu

Tranen gelachen bij het verlaten van Schiphol

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

‘Zo, weekendje Londen dames?’ klonk de opmerking van de man die onze paspoorten controleerde en had toegekeken hoe wij afscheid namen van iedereen. Ehm, niet bepaalt, nee meneer, maar een leuke en scherpe opmerking, bedankt..

Ja het was lastig, afscheid nemen van te lieve mensen en daadwerkelijk in het vliegtuig gaan zitten naar Capetown, South Africa met als tussenstop Istanbul en Johannesburg. De vliegreis bestond voornamelijk uit films kijken en nadenken over het feit waarom ik eigenlijk in dat vliegtuig zat.
Na vier uur bereikten we Istanbul, hier misten we nog bijna onze vlucht omdat we bij de verkeerde gate 216 zaten te wachten. Wie verzint er dan ook om twee ingangen van een gate te maken op twee verschillen verdiepingen. Moeilijk verhaal maar we waren optijd, we konden regelrecht doorlopen het vliegtuig in. Deze keer zouden we 16 uur in een toestel zitten wat ons, via een tankstop in Johannesburg naar Kaapstad zou brengen. Het is gelukt, en hoe! Heel gaaf om ’s nachts te vliegen als het helder is, complete steden zijn verlicht en ook de volle maan hielp mee om het uitzicht mooi te maken. In Johannesburg hebben we dus nog een tussenstop gemaakt waarbij we een uurtje moesten wachten, prima wij hebben alle tijd…
Eenmaal in Kaapstad aangekomen bleek dat we de verkeerde dag hadden uitgekozen, het regende! Hele plassen op de weg, schoenen nat, koffer nat, inhoud van de koffer van Simone nat en mooie taferelen van mensen die probeerden niet in het diepste van de plas te stappen.

We zijn opgehaald van het vliegveld door iemand van de organisatie die ons ook het huis verhuurt. Hij heeft ons naar onze kamer gebracht en dat bevalt prima! We moeten even via buiten naar het algemene gedeelte maar hebben dus ook wel ons eigen stukje. De badkamer is klein en de kast is al helemaal klein (we hebben toch nog best veel mee) maar we zullen morgen zien of het gaat passen. Nicole (zij is contactpersoon van de stichting voor waar we stage gaan lopen) kwam ons al snel opzoeken. Met haar hebben we hebben onze wijk bekeken. Ons huis is inderdaad 200 meter van het strand en de golven waren heel mooi vandaag, dat wordt zeker genieten! Daarna hebben we boodschappen gedaan (het valt best wel mee hoe bijzonder een supermarkt in Capetown is maar toch wel even leuk..) en zijn we met z’n drieën gaan eten.

Nadat ik een lekker douche heb gehad ben ik het gevecht aangegaan met ons internet, ik heb nog niet gewonnen, morgen dan maar.. dan probeer ik dit verhaal te posten op mijn weblog.
Ik ga nu lekker slapen, lekker de regen op het dak en genieten van het idee dat ik in Zuid Afrika ben.

Liefs!


  • 01 September 2012 - 14:16

    Ines:

    Klinkt nu allemaal al heel leuk! Ik kijk uit naar je volgende verslag :)

    Liefs

  • 01 September 2012 - 15:51

    Carina:

    Marij,
    Wat kun je leuk schrijven! Hoor 't je zo vertellen ;) Fijn dat t met internet gelukt is, dan kunnen we jullie mooi volgen :) succes met de eerste dagen en inderdaad lekker genieten!
    X Carina

  • 01 September 2012 - 16:30

    Leanne:

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Succes met acclimatiseren en geniet van de mooie omgeving daar! Liefs, Leanne

  • 01 September 2012 - 17:52

    Annemiek :

    Leuk hoor om op deze manier mee te kunnen leven en je verhalen te 'horen'. Geniet ervan!

  • 01 September 2012 - 18:50

    Trudy:

    Klinkt goed... Ik weet dat ik het daar heel mooi vond. Geniet ervan...

  • 02 September 2012 - 18:48

    Annemieke:

    He Marije! Wat leuk dat je ook naar kaapstad bent en een weblog bij houdt, leuk om op deze manier weer even terug te gaan naar kaapstad voor mij :-) waar woon je precies en wat ga je doen? Heel erg veel plezier iig , het is echt een ontzettend gaaf land dus ik denk dat dat wel goed komt! Als je nog dingen wilt weten ofzo moet je het maar laten weten. Leeds Annemieke

  • 03 September 2012 - 00:29

    Iris:

    Marijeke, wat gaaf om te horen dat alles naar wens is! :)
    Kind ga ervan genieten, en dan zal ik de blog volgen om samen met je thuis te genieten.
    Wat natuurlijk helemaal niet kan aangezien alleen jij weet hoe het ECHT daar is :) maar toch.
    Vol spanning zit ik te wachten op de volgende blog..^^
    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 23 Juni 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6126

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Stage in Zuid Afrika!

Landen bezocht: