Het eerste event van Mandla! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu Het eerste event van Mandla! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu

Het eerste event van Mandla!

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was het zo ver, ons eerste Mandla event, de Mandla Sport 4 Change sportdag. Heerlijk.. super chaotisch maar heerlijk. We hadden donderdag te horen gekregen dat het programma nog niet helemaal duidelijk was dus ze vroegen Nicole of ze daar even bij wilde helpen. Aangezien Nicole vrijdag is weggegaan mochten wij deze taak op ons nemen. Dit hebben wij met beide handen aangrepen, we mochten iets concreets doen! Maar het bleek moeilijk.. We wisten niks; hoeveel teams zouden er komen, welke sporten, waar de sporten, welke sprekers, namen van de teams, hoelaat de lunch .. duuuus, dachten wij. Maar goed, uiteindelijk was het zaterdag en ging de sportdag beginnen. Geloof mij, er is niemand die in dat hele draaiboek heeft gekeken. Er zijn maar drie van de vier sporten gespeeld en het begon 2 uur later dan gepland. Heel anders dan we gewend zijn maar heel mooi, ik heb er wel van kunnen genieten:) Bij mijn foto's staan wat foto's van de dag.

Na de sporten waren we toe aan de lunch. Bij een aantal kinderen uit de wijk was het bekend dat er eten werd uitgedeeld dus ik denk dat er wel 50 kinderen rond liepen te rennen die hoopten op een lunch. De regel was: alleen de sporters mogen een lunch. Dus wij gingen ook daadwerkelijk proberen om alleen de sporters een lunch te geven. Onbegonnen werk, iedereen liep door elkaar. Wat er over bleef is uiteindelijk aan de kinderen gegeven en zelf ben ik mijn lunch nog kwijt geraakt aan een kindje die me wel heel lief aan keek (zie foto). Hij was er erg blij mee:). Maar goed, al met al is de sportdag dus erg goed verlopen (naar Afrikaanse inzichten).

Deze week hebben we met Nicole verschillende overleggen gehad op verschillende plekken. Soms in een huis van een van de Mandla leden (in een woonkamer van van 4 bij 5 meter) en soms op een terrasje met uitzicht op de tafelberg. Op die manier merken ook wij het enorme verschil wat er is in Kaapstad tussen arm en rijk, heel gek.
Morgen gaan we op zoek naar een kerk. Lees; we weten wat ons doel is maar we weten niet of we er gaan komen. Kaapstad is echt moeilijk wat dat betreft. We zullen het zien en jullie zullen het wel horen.

Het was een korte update maar het is zo veel dat ik heel hard moet nadenken om te bedenken wat ik allemaal heb meegemaakt, daar heb ik nu geen energie voor:).
Volgende week gaan we echt starten met ons project. We gaan dagen maken van 08:00-17:00 en de verschillende projectactiviteiten bezoeken. Bij de activiteiten zullen we ondersteuning gaan bieden en waarschijnlijk mee doen met sporten. Ik zie er wel naar uit om echt te gaan beginnen en om de kinderen op de scholen te zien.

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs

  • 09 September 2012 - 20:28

    Nynke:

    Marije! Wat klinkt dat heerlijk chaotisch haha! Echt mooi en lekker Afrikaans of niet? Die maken zich niet zo druk om een planning;-) leuk om wat te lezen en keep up the goed work!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 23 Juni 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6128

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Stage in Zuid Afrika!

Landen bezocht: