1-0 voor ons tegen de taxibusjes! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu 1-0 voor ons tegen de taxibusjes! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marije Lugt - WaarBenJij.nu

1-0 voor ons tegen de taxibusjes!

Blijf op de hoogte en volg Marije

19 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Toen we hier een week waren was ik tot de conclusie gekomen dat het verkeer hier nog wel mee viel. De berichten waren niet goed, bar slecht zelfs. Het zou complete chaos zijn en levensgevaarlijk. Nou dat viel naar mijn inzicht allemaal nog wel mee. Op kruispunten zonder stoplichten wacht iedereen netjes op zijn beurt - wie het eerst komt wie het eerst maalt- en als er wel stoplichten staan moet je gewoon even goed opletten maar opzich gaat dat best. Het links rijden was natuurlijk even wennen maar dat gaat ook prima dus zoveel verschikkingen zijn er niet. Behalve 1.. De Taxibusjes, wat een ellende! Niet normaal hoe die rondrijden! Vooral in de file. Maar vanochtend hebben we ze terug gepakt, 1-0 voor ons! Het ging namelijk als volgt; Wij stonden al zo's half uur in de file terwijl we nog maar een halve kilometer bij huis weg waren, we hadden al naar Micheal gebeld dat we wat later kwamen en zaten flink te balen in de auto. En toen gebeurde het, een taxibusje, van links, hard langs iedereen heen, tot dat het busje links voor ons tot stilstand kwam. Hij kon niet verder vanwege een te smalle doorgang, hij wilde er weer tussenvoegen, de file in. Nou dat ging dus mooi niet gebeuren, ik zou het busje er niet tussen laten, wat er ook zou gebeuren, hij kwam er niet tussen, hoe dan ook. Zo dacht degene voor mij er ook over, dus wij met z'n tweeen potdicht en de taxi kwam er niet tussen. Hij protesteerde heftig maar ik liet me niet kennen, zo! 1-0 voor ons tegen de taxibusjes!

• 19 September 2012 - 20:48

Carina:

Haha goed bezig!

• 24 September 2012 - 21:49

Maaike:

BAM, you go girl! super om je verhalen te lezen!
    Bless,
    Maaike

• 25 September 2012 - 14:12

Eliene:

Haha, geniaal! Meer van zulke verhalen!

• 02 Oktober 2012 - 08:01

Nynke: